מי שמחפש בעמדותיו של השמאל הרדיקלי איזה מצע אידיאולוגי סדור, מעבר לשלילת הציונות, עשוי אולי להשתומם על הסולידריות הגורפת עם הפלסטינים.

 אחרי הכל, בראש המאבק הפלסטיני בישראל ניצבים הלאומנים המושחתים של פת"ח מזה והקנאים הדתיים של חמאס מזה – לא בדיוק החומרים שמהם קרוצה קהילייה נאורה ומתוקנת.
אלא שבמקרה הישראלי, כמו במקרה של המערב בכללו, נכונותם של הרדיקלים ליצוק מים על ידיהם של רודנים וטרוריסטים אינה נובעת מהזדהות אמיתית עם האויב, אלא מן הסלידה העזה שהם חשים כלפי החברה שבה הם פועלים.
והסלידה הזו, כפי שנוכחנו, מגיעה לעתים עד כדי תמיכה באלימות.
הפילוסוף הצרפתי ז'אן פול סארטר, שאותו מזכיר חנן חבר בקטע שצוטט לעיל, הריע ל"לוחמי השחרור" של העולם השלישי אשר טבחו במתיישבים האירופים. במבוא שחיבר ב-1961 לספרו של פרנץ פאנון, מקוללים עלי אדמות, המטיר אש וגופרית על בני עמו הצרפתים ועל מורשת המערב:
"היום חושף היליד את האמת שלו; המועדון הכה סגור שלנו חושף לפתע את חולשותיו: מדובר היה לא פחות ולא יותר במיעוט. יתרה מכך, מאחר שהאחרים הופכים עצמם לבני אנוש כנגדנו, נראה כי אנו אויבי המין האנושי; האליטה חושפת את טבעה האמיתי: חבורה של פושעים. הערכים היקרים שלנו צוללים למצולות; כשמתבוננים בהם מקרוב, אין אחד שלא מוכתם בדם".67 נדמה שאין איש שמאל רדיקלי במדינת ישראל שלא היה חותם בחפץ לב על הדברים האלה. 

4 תגובות בנושא “מי שמחפש בעמדותיו של השמאל הרדיקלי איזה מצע אידיאולוגי סדור, מעבר לשלילת הציונות, עשוי אולי להשתומם על הסולידריות הגורפת עם הפלסטינים.

  1. בדיוק כמו שהסולידריות הגורפת שלי עם אחיי הישראלים לא כרוכה בשופ אופן עם תמיכה בביבי, ליברמן מרזל וחבריהם, כך הסולידריות הגורפת שלי עם העם הפלסטיני לא כרוכה בתמיכה שלי בחמאס או בפת"ח.

    אהבתי

  2. לאליאן האווילה: העליות הראשונות שבאו מזרח אירופה לא באו עם שום מנטליות צ'קיסטית קומוניסטית, למעשה הם היוו את הסמן הדמוקרטי בברית המועצות ובמזרח אירופה בכלל.

    אהבתי

  3. הציונות והתוצאה

    רוב היהודים שהגיעו לכאן למן תחילת המאה שעברה 1905 ואילך הרי באו מרוסיה,וממזרח אירופה,הנ.ק.ו.ד ושיטותיו היו ידועות להם הייטב ולאחר מכן עם עליית הקומוניזם הק.ג.ב.שזוהי בעצם אותה גברת בשינוי אדרת

    ניתן לומר שלא רק בזה,אלא בכלל בכל שיטת המימשל כל צורת האדמיניסטרציה על כל חולייה של הביורוקרטיה שועתקו מרוסיה,גם הדרך של שיסוי ועשיית דמוניזציה ודה לגיטימציה של היריב האידאולוגי כל השיח על שיטותיו באו מרוסיה.

    גלי ההגירה מרוסיה בשנות השבעים ושנות התשעים בעיקר הביאו מסה המונית של אנשים שגדלו על המנטליות הזאת אולם כל עוד הם לא היו במוקדי השפעה פוליטית הם התנגדו לה,עתה משהם נמצאים בלב ליבה של ההשפעה הפוליטית הם משתמשים בה מן הסיבה הפשוטה זה הדבר היחיד שהם מכירים זו המנטליות שעליה הם גדלו.
    גם הימניות שלהם נובעת מן ההיסטוריה הרוסית"האימפריה הרוסית הגדולה"שכבשה שטחים ודיכאה עמים.
    הם הגיעו לכאן,ורוצים להקים מעין "רוסיה קטנה"של המזרח התיכון
    כתבתי על כך בבלוג שלי"העולם כמרקחה" ברשימה

    אהבתי

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s