הציווי הציוני

 

בקיץ האחרון זכתה ישראל לתגבור קטן אך מרגש מצד יהדות צפון אמריקה. כמאתיים צעירים וצעירות מארצות-הברית ומקנדה עלו ארצה כדי להתגייס לצבא ההגנה לישראל – רובם המכריע לסיירות וליחידות קרביות. ואולם, למרבה הצער, אותם נערים ונערות חדורי אידאליזם ציוני הם מתי מעט, חריגים שאינם מלמדים על הכלל. יותר ויותר דיווחים מן השנים האחרונות מצביעים על מגמה של התנכרות גוברת מצד מעגלים הולכים ומתרחבים בקרב היהדות האמריקנית כלפי ישראל. מנקודת המבט הליברלית-פרוגרסיבית המאפיינת חוגים אלה, הזהות היהודית היא עניין וולונטרי ואישי מעיקרו, ואינה כרוכה בהכרח בסולידריות עם העם היושב בציון. אלא שהמסורת היהודית גורסת אחרת: החיים הלאומיים והקהילתיים, כך היא מורה, מטילים על כל יהודי שורה של חובות, שמהן אין הוא יכול להתנער, תהיינה העדפותיו האישיות אשר תהיינה. במובנים רבים, התמיכה בישראל והמאמץ לחזקה הם חובה שכזו, שבה נושא כל יהודי באשר הוא יהודי, בלא קשר להשקפותיו ולרגשותיו

 מרלה ברוורמן

ציור: מוטי סגרון

9 תגובות בנושא “הציווי הציוני

  1. אכן אזרח אינו מבין ובכל כתיבה הוא מוכיח את עבדותו הנרצעת. סריס שנותן הרצאות על כך שאין אורגזמה. מחפש תירוצים ללקק את עכוז אדוניו המוסלמי. ודאי שנשק ביד משחרר, עבד נרצע שכמוך!. מה בדיוק משחרר עכשיו את אזרחי לוב מגדאפי? מה שחרר את ארה"ב מהאנגלים? מה שחרר את כל ארצות אמריקה הלטינית מספרד, פורטוגל, צרפת וכ"ו. מי ובמה שחרר את העבדים בארה"ב. מי שחרר את היהודים שרצו להשתחרר מעבדות הדהימי אם לא הנשק ביד היהודית. אני במעשה, במחשבה, בהתנהגות, בצורת ההליכה, במבט העין, בכל דרך שבה בני אדם מחצינים את הוויתם, יותר חופשי מכל יהודי שעוד נותר בארץ ערבית או מוסלמית, אני יותר חופשי מיהודי בתורכיה ובאירן, אוויל אומלל שכמוך. הכי חשוב אני יותר חופשי ממך ! עבד נרצע אומלל שאבד אפילו את משמעות החופש, סריס בנפשו ובגופו. אתה יודע זאת כשאתה מביט במראה ורואה עבד נרצע עד למולוקולה האחרונה בגופו, אומלל שכמוך.

    אהבתי

  2. רני,איזה חופשיים,עצמאיים ולא עבדים ? אתה חופשי? הצחקת.
    החלפת פרעונים מצריים/פריצים פולניים/ופאשה עות'מני בפרעונים ישראלים.
    נשק? זה מה שיציל אותך? הנשק הציל את ברית המועצות מקריסה ?
    חוק יהודי? שופט יהודי? ישראל היא מדינת הלכה בה החוק היהודי ממומש ע"י שופט יהודי?
    איפה משה שי(מחלק הכדורים) כשצריכים אותו?

    אהבתי

  3. לדהעמי העבד הנרצע הדוגמה המהלכת של סינדרום שטוקהולם. חולה הציטוט הלא רלוונטי. עבד נרצע שכמוך. כמו שאמרת "לא מבין אותך" אתה לא מסוגל מעצם הוויתך הדהימית העבדותית, להבין יהודים חופשיים, עצמאיים, לא עבדים. הנושא הזה, העבד בנפשו השונא את האדם החופשי, כבר נידון בכתבים קלסיים רומיים ויונים. זה כמו שמסורס רואה אדם ברגע של אורגזמה מינית וזה מטריף את דעתו. אתה מסורס רוחנית ונפשית, אינך מסוגל, כדבריך !! להבין יהודים חופשיים כמוני. הנשק שביד מדינת ישראל, תמונות, סרטים, של יהודים נושאי נשק מביסים את הפשיסטו-איסלמים מטריפים את דעת המוסלמי. ודעתך ! זו בדיוק הסיבה !!! המוסלמי משתגע כשהוא רואה יהודי חופשי נושא נשק. המראה של יהודי נושא נשק שמכתיב חוק יהודי לפושע מוסלמי לפני שופט יהודי מטריף את דעתם של כל שונאי היהודים. אתה כמו כל עבד מותנה חושב כמו האדון, בודאי שאתה לא מבין, כל פסיכולוג בגרוש יגיש לך שאתה נכה רוחנית אינך מסוגל להכיל את החופש.

    אהבתי

  4. "כל חלקיה של קהילת־העל היהודית קשורים זה בזה, אחראים זה לזה, ערבים (ל)זה (ל)זה?"

    באמת?

    לא מבין אותך .

    למרות כל הרדיפות ,הרציחות וההרג,הצליחו היהודים והיהדות לשרוד.ולפי מה שאתה כותב,דווקא כעת,כאשר ליהודים יש מקום משלהם,צבא,נשק קונוונציונאלי,ולפי מקורות זרים אף נשק בלתי קונוונציונאלי,יש סכנה של איום קיומי? של חורבן ?

    מעניין מדוע.

    אהבתי

  5. תשובה לאזרח

    מבקריה הליברלים והרדיקלים של ישראל מציגים אותה כמדינת לאום מן הסוג החשוך ביותר – אתנוצנטרית, מיליטריסטית ופרנואידית. ואמנם, בעיני משקיפים מן החוץ, ההתנהלות הישראלית עלולה להצטייר כמגושמת במקרה הטוב, וכוחנית במקרה הרע. אלא שבעולם היהודי שמור לישראל מקום מיוחד. בדומה למוסדות הישנים של הקהילה המסורתית, היא מעניקה שירותים חיוניים מאין כמותם לקיבוץ אנושי שהישרדותו מעולם לא הייתה מובנת מאליה. באמצעות כלים כמו חוק השבות וצה"ל, היא מספקת ליהודים בית, מקום מקלט ומטריית הגנה; יתר על כן, היא נוסכת בלבם גאווה שרק אומה ריבונית החיה על אדמתה יכולה לעורר.
    ככלל, מצבם של היהודים השתפר לאין ערוך מאז אותם ימים אפלים, שבהם נאלצו הקהילות השונות לעמוד כל העת על המשמר. ואולם, ספק אם יש באפשרותם לנוח על זרי הדפנה. האנטישמיות מרימה שוב את ראשה המכוער במקומות רבים שמהם גורשה, לכאורה, לפני דורות ספורים. יהודי בעל חזות דתית אינו יכול עוד להתהלך חופשי מדאגות בחוצות אמסטרדם, פריז או שטוקהולם. גם בקמפוסים של האוניברסיטאות המערביות – מעוזי הסובלנות, לכאורה – סופגים סטודנטים ממוצא יהודי חרפות וגידופים. גרוע מכל, מעל ראשה של ישראל עצמה מרחף איום קיומי בדמות תכנית הגרעין האיראנית. חורבנה של המדינה היהודית אינו תרחיש בלהות דמיוני שסוציולוגים אמריקנים מציגים בפני צעירים כדי לבחון את תגובתם, אלא אפשרות ממשית שיש למנוע בכל מחיר. בהתחשב בסכנות מוחשיות ומיידיות אלה, ברי כי טרם הגיעה העת לתפוס את הסולידריות היהודית, על ביטוייה המעשיים, כעניין של בחירה ותו לא; לעת עתה, היא נותרה כורח בל יגונה.
    כל חלקיה של קהילת־העל היהודית קשורים זה בזה, אחראים זה לזה, ערבים לזה לזה. ישראל היא עמוד התווך של הקהילה הזו, והניסיון ההיסטורי המר מוכיח כי אין לה תחליף. אין להסיק מכך שהישראלים עומדים מעל כל ביקורת; דווקא משום שהם ממלאים תפקיד חשוב כל כך בהבטחת קיומו וצמיחתו של העם היהודי, עליהם לתת דין וחשבון על מעשיהם גם בפני אחיהם בתפוצות. אלא שבצד הוויכוחים והמחלוקות מבית, צריך כל אדם המזהה עצמו כיהודי לזכור כי זהות זו נושאת בחובה לא מעט חובות – והתמיכה בישראל, מתסכלת לעתים ככל שתהיה, היא אחת מהן.

    אהבתי

  6. וכאן.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1170546.html?more=1

    "מאמרו המצוין של פיטר ביינרט, מרצה לתקשורת ומדע המדינה ובן למשפחה יהודית-אורתודוקסית, בגיליון האחרון של "ניו יורק רוויו אוף בוקס" מראה כיצד הקו הפוליטי של הממסד היהודי הוותיק בארה"ב הרחיק את הדור הצעיר. הם אינם מאמינים במדיניות כוחנית, והפריטה המתמדת על מוטיב הקורבן מעוררת בהם תחושת ניכור. רבים מהם חשים שאם ציונות פירושה תמיכה בממשלת ישראל ובצעדיה לעידוד ההתנחלויות ולנישול פלסטינים בירושלים – הרי שהם אינם ציונים.

    ביינרט קורא לכינונה של "ציונות חסרת מנוח" – "הכועסת לנוכח המסלול המסוכן שישראל צועדת בו ומאוהבת במה שהיא יכולה עדיין להיות". זוהי הגדרה מצוינת למה שאנו זקוקים לו. אין צורך אפילו להמציא כלום: צריך פשוט להתחבר מחדש לציונות הליברלית של הרצל ואחד העם.

    הציונות הליברלית דוחה את הקריאה ההיסטרית לקול יהודי מאוחד. היא מסרבת שיגידו לה מיהו יהודי נאמן והיא לא מוכנה לתמוך במדיניות ממשלות ישראל אם היא הרסנית, לא הומנית וקצרת רואי.

    הציונות הליברלית אכן כועסת על מה שישראל הפכה להיות: על הידרדרות החינוך, הנתון בידי אידיאולוגים מפלגתיים שדוגלים באינדוקטרינציה, על השתלטות ביורוקרטים מהימין התומכים בנישול פלסטינים על השירות הציבורי, על הרס ההשכלה בעוד הכסף מופנה לסלילת כבישים למתנחלים, שיורדים לחיי הפלסטינים.

    הציונות הליברלית תיתן בידי יהודים צעירים, בישראל ובגולה, כלים להביע את אהבתם למה שישראל יכולה להיות בלי שידוכאו על ידי ימין טוטליטרי. היא לא תוותר על בהירות מוסרית והומניזם אוניברסלי בשם הנאמנות השבטית.

    הציונות הליברלית מעלה על נס את אחד המאפיינים של המסורת היהודית: הנכונות לוויכוח; רוח הדווקא; הסירוב להיכנע לאוטריטריות. היא תגייס אנרגיה יצירתית, שהיתה מאז ומתמיד סימן ההיכר של התרומה היהודית לתרבות המערבית, כדי להתנתק מהדוגמות והאינרציה של הפוליטיקה הישראלית ולהתקדם לעבר עתיד שנוכל להתגאות בו."

    אהבתי

  7. המסורת היהודית גורסת אחרת גם לגבי השיטה החברתית-כלכלית הנהוגה בישראל.
    אבל מכיוון שלא הולכים בישראל לפי המסורת היהודית בענייני חברה וכלכלה,(מרגרט ת'אצר ,יקירת הימין הישראלי, אמרה פעם ש…אין חברה. יש רק פרטים )נשאר רק הגיוס לצבא ולסיירות, כדבק מזוייף המאחד את הקבוצות המרכיבות את מה שנקרא העם היהודי.
    ובכלל,מר סגרון,השימוש במילה ציונות,ציוני, וכד',הוא שימוש שעבר זמנו.הציונות סיימה את תפקידה בזמן הקמת מדינת ישראל.לכן כבר מזמן כווולנו פוסט ציונים .

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1187827.html

    "דמיינו לעצמכם שאנתרופולוג נשלח ממאדים לכדור הארץ כדי לחבר דו"ח על התרבות הפוליטית בישראל. ממשלתו מתעניינת במיוחד בשאלה מדוע מתחולל מסע השמצות כה חריף נגד אנשים המכונים בישראל אנטי-ציונים ופוסט-ציונים, והם רוצים להבין איזה איום אנשים אלה מהווים.

    כאנתרופולוג טוב, הוא מתחיל באיסוף חומר אמפירי. הוא מחפש את המונח "ציונות" ומגלה, כי מדובר "בתנועה פוליטית יהודית, שבאופן כללי קוראת להגדרה עצמית של העם היהודי ולהקמת מולדת יהודית לאומית וריבונית". הוא רושם לעצמו שאינו מבין מדוע מישהו צריך לכנות עצמו ציוני, כשמדינה כזאת כבר קיימת. עד כה הוא גילה במחקריו כי מרגע שמושגת ריבונות לאומית, תנועות שחרור לאומיות חדלות להתקיים. "

    אהבתי

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s