חוק האזרחות

מכובדיי, אזהרה. פולמוס חוק האזרחות שריר ולפיכך על אף חשש קדיחה ואבק טרחנות, נמשיך לעסוק בו. אחת מן המוסכמות הלא בלתי מבוססות היא שכדאי להיזהר מאוד מאדם המגיע חמוש בכפית פלסטיק לקרב סכינים. וזאת משום שיש בכך לומר עליו אחד משני דברים: או שהוא אדם לא שפוי שמעשיו לא צפויים, שלא לומר משוגע. או גרוע מכך, שהוא ממש טוב בקרב סכינים עם כפית מפלסטיק. במהלך השנים, כשותף בפולמוס הפוליטי אני חש לא פעם שמונפת עלי כפית פלסטיק. יש נטייה מצערת בימין הישראלי לראות באנשי שמאל כנושאים קול צלול של תבונה טהורה, בין היתר משום שליטתם המובנית בז'רגון האקדמי, בשפת התרבות ובתקשורת. אבל מבחן המציאות מוכיח שמול הנחות סבירות המבוססות על מציאות גלויה, הגיון פשוט הנטוע בשכל ישר מתייצבים חוזים, הוזים, לועסי סיסמאות שדופות, אבירי צביעות וכו'. באופן מפתיע, חוק האזרחות הזניח, שיועד מלכתחילה למתי מעט ונולד כיוזמה פוליטית, חושף קרקע בוערת, מבוכה, ותהיה קיומית. מתוך בחינת העמדות בקשת הדעות שבין קדימה לחד"ש, אני סבור כי בעצם ההתנגדות אם מסיבות טקטיות או מהותיות, יש להוכיח את הכרסום הזוחל בזכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במדינה יהודית. במוצאי שבת "לך לך" התקיימה הפגנת שמאל בתל אביב במחאה נגד חוק האזרחות. המשתתפים נשאו שלטים נוסח: "הפאשיזם צועד באון, הטיהור האתני בגאון" "ליברמן ליברמן, גם פשיסט וגם גזען". בין ח"כים של חד"ש צעד גם חיים אורון ממר"צ הנחשבת עדיין למפלגת שמאל ציונית. אורון הסביר כי "מתקפת החקיקה האנטי אזרחית ודמוקרטית נועדה להדיר את האוכלוסייה הערבית מהמשחק הדמוקרטי ולהנציח שלטון ימני אתנוקרטי לדורות…ההפגנה יוצאת נגד שני נושאים עקרוניים…האחד הוא עצירת הגזענות והפאשיזם והשני כניסה למשא ומתן עם הפלסטינים – הקפאת החוקים הגזעניים והקפאת הבנייה בהתנחלויות". למרות שמפתה לראות בהפגנה הסמלית, סימן נוסף לפרפורי הגסיסה של השמאל הרדיקלי בשל מספרם הזניח ביחס לציבור הכללי. ברמת התודעה, יש להם השפעה רבה על האליטות הישראליות ומקור כוחם בשדה המשפטי, תרבותי, אקדמי ותקשורתי. מה נאמר לאורון? מה אתם רוצה? בעצם ניצחתם. ארבעים שנה לאחר מלחמת ששת הימים, השמאל הרדיקלי כפה את תמונת עולמו על המציאות (הם יאמרו, שהמציאות הכתה בפרצופנו). רוב הציבור היהודי מסכים בין אם מרצון, אדישות או ייאוש לחלוקת הארץ. פחות מארבעים ושמונה שעות אחרי שאחמדינג'אד, שיעי עם שיער פנים מגוחך מאיים בהשמדה של מדינת ישראל – ולהזכירכם, בפעם אחרונה שמישהו עם שיער פנים מגוחך איים בהשמדה, זה נגמר במקלחות יבשות – נערכה בתל אביב, העיר העברית הראשונה, הפגנה שמשמעותה ואין בלתה, חתירה נגד זהותה היהודית של המדינה תחת סיסמאות שנדמה היה כי נלקחו ממינסטריון התעמולה הסובייטי. על פי קריאות המפגינים, וטעמי בעלי הטורים המסתייגים מהחוק, ובכלל, האווירה התקשורתית ההיסטרית, חוק האזרחות הוא גזעני, פשיסטי וכו'. שימו לב, מה אומרים אותם אנשים המצדדים מזה שנים בפתרון שתי המדינות לשני עמים ומאיימים עלינו בדמוגרפיה. 'יש עם פלסטיני ולעם השני, זהות אזרחית דמוקרטית ישראלית' הם אומרים ומחזקים את עזות המצח הפלסטינית השוללים את קיומו של לאום יהודי. לשיטתם, תוקם בשטח שנכבש ב-67' מדינה פלסטינית נקייה מיהודים. ואילו מדינת ישראל צריכה להיות מדינת כל אזרחיה. לא מדינה יהודית משום שעצם הגדרתה כמדינה יהודית היא גזענות, או כדבריו של אורון, פאשיזם אתנוקרטי. זו גישה 'נאורה', אזרחית דמוקרטית. דומני, שאם ח"כ אורון יעשה סדר במחשבותיו ויהלך עקבי בתפיסותיו, עליו לקרוא גם לביטול חוק השבות – חוק שבמהותו המוחלטת פוגע בעיקרון השוויון ומפלה לטובת יהודים משום שהוא מבוסס על זיקת דם או על גיור דתי. שהרי לזעוק נגד חוק האזרחות הסמלי ולהגן על חוק השבות המעשי יש מן הטובל עם שרץ בידו. השמאל ציוני במרחב שבין העבודה לקדימה מגחך על דרישת נתניהו להכרה פלסטינית במדינה יהודית – "ממתי אנחנו צריכים הכרה ממישהו אחר" הם שואלים. מוזר. הרי במשך שנים אתם צווחים 'לגיטימציה בין לאומית', לפתע אתם לא נצרכים לה? דווקא כאן אין מקום לפשרה, משום שהכרה במדינה יהודית היא ויתור על 'זכות השיבה'. לא בכדי, ערפאת מעולם לא הסכים להכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית. לכן לא שונה הסעיף באמנת אש"ף הטוען כי היהדות היא דת ואינה לאום. בהסכם ז'נבה (שממילא, רוב הפלסטינים לא מקבלים) מכירים הפלסטינים בישראל כ'בית הלאומי' של היהודים, אולם זהו מונח שאינו מחייב מדינה ריבונית יהודית. גם מדינה דו לאומית יכולה להוות בית לאומי ליהודים אבל גם בית לאומי לפלסטינים. זהו כדור שלג מתגלגל. 'עזה ויריחו תחילה' הפכו לקווי 67'. הפלסטינים מסרבים בתוקף לוותר על 'זכות שיבה'. ההתנתקות שנועדה לרצות את אומות העולם הפכה לבונקר איראני המאיים בקטיושות על אשדוד ולדה-לגיטימציה מוחלטת בדעת הקהל הבינלאומית. גולדסטון והשלכותיו אינם מאפשרים לישראל אפילו לנקוט באקט מינימאלי של הגנה עצמית. אם תוקם מדינה פלסטינית אליה יכנסו מיליוני פליטים, ולצידה ישראל נוסח חיים אורון והשר בוז'י הרצוג, יזלגו לתוכנו הפליטים. אותם ארגונים שעושים ימים כלילות להגן על מסתנני אפריקה, יעמדו לשירותם. תמים ומיתמם מי שאינו חושש לגורל מדינת ישראל כמדינה יהודית. הסיסמאות השדופות על חברה אזרחית, רב תרבותיות ושוויון יתנפצו על מציאות אלימה. ע"ע אירופה. לפני כשבוע אמרה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי הניסיון הגרמני ליצור חברה רב-תרבותית נכשל נחרצות. אמנם קצת בעייתי, גרמנים מדברים על הכישלון בניסוי ליצור חברה תרבותית וסטיריקן היה תוהה אם זה זמן טוב להיכנס לעסקי הפיג'מות. אבל מרקל חושפת זרמים תת קרקעיים בכל היבשת. ואם גרמניה כמשל, בה 10 אחוזים מוסלמים מהווים איום, קל וחומר בישראל שעוד לפני איום פלישת הפליטים חי בה מיעוט לאומי המונה 20 אחוזים. והכל תלוי בתודעה ובתפיסת הצדק הפנימית. הח"כים החרדים המתנגדים לחוק האזרחות פועלים מתוך כניעות לפלגים חרדים אנטי ציוניים הרואים בישראל מרידה בקב"ה. בפרקטיקה, אלו יודעים להשבע אמונים לארה"ב ולפיכך יש לכפות עליהם הר כגיגית. השמאל האשכנזי חילוני, צאצא לציונות החילונית שביקשה להתנתק מהדת ולהסמך על לאום, היסטוריה וכו' עומד בפני שוקת שבורה. מהי זהות יהודית לאומית שאינה כרוכה ברצף של 2000 שנות כיסופים דתיים ו/או בקושאן התנ"כי? הרי איש מהם אינו מדבר עם ספר תנ"ך פתוח כבן גוריון. על פי תפיסת עולמם הליברלית אוניברסאלית וכו', התנ"ך הוא גזעני, אכזרי, מוחלט, לא תקין פוליטית ואינו מהווה ראיה לזכות היסטורית לנשל עם אחר. את עצמם הם רואים כצאצאי מתיישבים קולוניאליסטים וכדי למצוא צידוק מוסרי להימצאותם, הם החליפו את היהדות בדת אזרחות קנאית. מנגד, הם מגנים על הרעיון הלאומי פלסטיני, על פונדמנטליזם אסלאמי ובזים בו בעת ללאומיות וליהדות. הם יקימו צעקה על התיישבות יהודית בעיר דוד אבל ינגחו כל יוזמה 'גזענית' למנוע מערבים לגור בישובים יהודים. זוהי פרוורסיה אינטלקטואלית ושבר זהותי, עדות לאובדן דרך. אם חלילה יצליחו לבלבל את העם, נסיים כאלג'יר.                                                                                  אריאל סגל.    מעריב

2 מחשבות על “חוק האזרחות

  1. מר סגרון,אולי תכתוב משהו על חברה וכלכלה? למשל: על חוק הדיור הציבורי שמעוקר שנה אחר שנה ע"י "חוק" ההסדרים האנטי דמוקרטי .כבודו יעשה רבות למען הנתינים אם כבודו יכתוב על הנושאים הללו.יהדות,זהות,פלסטינים,ערבים ומוסלמים והשפעתם על אירופה והמערב הם נושאים חשובים,אבל לדעתי גם נושא הדיור הבלתי ניתן להשגה ,דמי ניהול הפנסיות,החינוך ,הבריאות,ושאר הירקות השליליים חשובים גם הם.

    אהבתי

להשאיר תגובה

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s